torstai 30. maaliskuuta 2023

Minä & tavarat


 

Miun pitää tunnustaa: miusta on tullut viimenäkemältä kirppishaukka. Ainahan oon tykännyt kirppareita kierrellä, mut nyt siitä on tullunna ihan sanotaanko harrastus.

Se lähti tavallisesta kaapinsiivoussessiosta, kun tuskailin että miks ihmeessä miun pitää hillota tää tavaramäärä, jonka oon joskus ostanu tai saanu, vaikken sitä tuskin koskaan tarvii. Kaikenlaiseen materiaan sitä mukamas kiintyy: halppisrihkamaakin, tokmannilaatua etupäässä. Pois pois, nyt män uusiks.

Syväntäin sykähyttää vanahat emaliastiat, Sorsakosken aterimet, Riihimäen käyttölasi, luonnonkuituset kodintekstiilit, värikkäät kukkakuosit, Arabian posliini, kokopuiset huonekalut ja muut talonpoikaisesineet...ai että! Näitä miun kaappeihin lisää kiitos.


2 kommenttia:

Minä & tavarat

  Miun pitää tunnustaa: miusta on tullut viimenäkemältä kirppishaukka. Ainahan oon tykännyt kirppareita kierrellä, mut nyt siitä on tullunna...